brushes

brushes

oktober 08, 2012

Flamenco

Hej alla glada! 
Idag har jag slagit på stort och har en väldans massa bilder att dela med mig av på denna looken! Det blev med båda mina nya glasögon så ni kunde se hur olika det kan bli och även utan.

Jag blev inspirerad av Estée Lauders senaste look. Som ni ser så har jag inte gjort som makeupen är på bilden utan bara inspirerats av färgerna och istället för röda läppar valde jag röda naglar :)

Dock är denna looken så fruktansvärt snygg så jag hoppas jag skall kunna langa en liknande  till er också! 

Hey Everyone!
Today I'm going for a colorful look and I have lots of pictures to share with you on this look! It was with both of my new glasses so you could see how different the look could be, and also without glasses. 
 I was inspired by Estée Lauders latest look. As you can see, I have not done it exactly what it looks like in the picture, but have been inspired by the colors and have tone it down a little bit and instead of red lips I choose to have red nails :)

However, this look is adorable, so I hope I will be able to make a similar to you soon guys! 


Men här kommer min nertonade variant av denna skönhet
Hoppas ni gillar det!
Jag har använt det som finns på bilden men jag tänker att jag skriver ut alla produkter ändå

But here comes my tone down version of this beauty
Hope you like it!
I have been using the stuff that's in the picture but I listed the products for you anyway

Base
Laura Mercier Hydrating Foundation Primer
Laura Mercier Tinted Moisturizer "Porcelain"
Esteé Lauder Double Wear Concealer "Light 01"
Make Up Store Loose Powder "Pale"
Clinique Instant Lift For Brows "01 Soft Blonde"
 Make Up Store Wonder Powder "Sahara" - highlight 
Make Up Store Microshadow "Smog" - shading
Make Up Store Wonder Blush "Goddess"
Eyes
Too Faced Insurance Eye Shadow Primer
Make Up Store Microshadow "Butterfly"
Make Up Store Microhadow "Flamenco"
Make Up Store Microshadow "Cotton Candy"
 Make Up Store Eyedust "Latin"
The Body Shop Shimmer Cubes Lily Cole "24"
Make Up Store Eyepencil "Violet Storm"
Maybelline The Colossal Volum' Express Waterproof "Black"
Lips
Carmex Lip Balm












4 kommentarer:

  1. Åååh, kan inte sluta tänka på den paletten :/ så snygg! Riktigt bra vardagsversion :D

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller, skulle så gärna vilja ha den! Åh tack så mycket! :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt Becka! Ser proffsigt ut (Y) :D

    SvaraRadera